IPB

Üdvözöllek a Fórumban!

> Fontos tudnivaló

A Vatera fórumai elsősorban azt a célt szolgálják, hogy a felhasználók megoszthassák egymással a Vatera szolgáltatásaival, az online aukciós adásvétellel és a rendszer használatával kapcsolatos tapasztalataikat. Konkrét kérdés esetén, amennyiben a vaterától vár választ, kérjük, kattintson ide és tegye fel kérdését ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük.

1627 Oldal V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Vészkijárat, Kötetlen csevegés mindenkinek
zejopy
hozzászólás 2017-02-16 07:01
Létrehozva: #-99


Vigyázz! Veszélyes Vitrioltulajdonos!
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 30 569
Regisztrált: 2008-03-25 15:08
Innen: Szüfrazsettkiképző Főállomás :)
Azonosító: 128 349



IDÉZET(VateraBenz @ 2017-02-15 22:27) *
Nekem is az jutott eszembe, hogy a kultúra megtalálta a méltó helyét mosking.gif

Volt néhány furcsaság az elmúlt 2 napban.biggrin.gif


--------------------
"Merj nyúlni olyan dolgokért, amit senki más nem lát."
(Ron Cristian)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VateraBenz
hozzászólás 2017-02-15 22:27
Létrehozva: #-98


Customer Service
*********

Csoport:
M O D E R Á T O R

Hozzászólások: 16 079
Regisztrált: 2009-09-04 14:11
Azonosító: 730 465



Nekem is az jutott eszembe, hogy a kultúra megtalálta a méltó helyét mosking.gif


--------------------
Üdvözlettel:
a Vatera csapata
www.vatera.hu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zejopy
hozzászólás 2017-02-15 06:50
Létrehozva: #-97


Vigyázz! Veszélyes Vitrioltulajdonos!
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 30 569
Regisztrált: 2008-03-25 15:08
Innen: Szüfrazsettkiképző Főállomás :)
Azonosító: 128 349



IDÉZET(vidaeff @ 2017-02-14 22:01) *
Ez is egy kultúra. Csak kicsit marginális. mosking.gif A "rühedjen" (talán műveltető ige?) egészen eredeti. Most ízlelgetem.
IDÉZET(svejku @ 2017-02-14 22:38) *

És a sunyicamper vajon mi? Összetett szó? Alattomos Kempingező? dontknow.gif


Én már azon elakadtam, miért gondolta, hogy ezt az "üzenetet" megkapja a nevezett egyén. A szavak jelentését nem is nagyon próbáltam értelmezni.biggrin.gif


--------------------
"Merj nyúlni olyan dolgokért, amit senki más nem lát."
(Ron Cristian)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vidaeff
hozzászólás 2017-02-14 23:03
Létrehozva: #-96


Öreg róka:)
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 4 572
Regisztrált: 2008-12-09 14:58
Azonosító: 343 894



Alattomos Kempingező? laughing.gif


--------------------
Ha az ész csődöt mond, a jó ízlés még segíthet.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
svejku
hozzászólás 2017-02-14 22:38
Létrehozva: #-95


Lelkes virgonc
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 4 273
Regisztrált: 2008-05-27 21:37
Innen: Magyar
Azonosító: 156 696



IDÉZET(vidaeff @ 2017-02-14 22:01) *
Ez is egy kultúra. Csak kicsit marginális. mosking.gif A "rühedjen" (talán műveltető ige?) egészen eredeti. Most ízlelgetem.

És a sunyicamper vajon mi? Összetett szó? Alattomos Kempingező? dontknow.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vidaeff
hozzászólás 2017-02-14 22:01
Létrehozva: #-94


Öreg róka:)
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 4 572
Regisztrált: 2008-12-09 14:58
Azonosító: 343 894



IDÉZET(zejopy @ 2017-02-14 16:05) *
Kedves Benz! Gyanítom, a Kultúrház topikot nem kimondottan ezzel a céllal hozta létre. smiley-char124.gif

Ez is egy kultúra. Csak kicsit marginális. mosking.gif A "rühedjen" (talán műveltető ige?) egészen eredeti. Most ízlelgetem.


--------------------
Ha az ész csődöt mond, a jó ízlés még segíthet.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zejopy
hozzászólás 2017-02-14 16:05
Létrehozva: #-93


Vigyázz! Veszélyes Vitrioltulajdonos!
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 30 569
Regisztrált: 2008-03-25 15:08
Innen: Szüfrazsettkiképző Főállomás :)
Azonosító: 128 349



Kedves Benz! Gyanítom, a Kultúrház topikot nem kimondottan ezzel a céllal hozta létre. smiley-char124.gif


--------------------
"Merj nyúlni olyan dolgokért, amit senki más nem lát."
(Ron Cristian)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
angoloutletstore
hozzászólás 2017-02-11 00:40
Létrehozva: #-92


Újonc
*

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 19
Regisztrált: 2016-11-17 02:46
Azonosító: 2 414 814



"Ez nem Vatera-specifikus kérdés vagy ha úgy tetszik probléma. A távollévők közt kötött adásvételek minden fajtája bizonyos bizalmat feltételez a felek részéről. Minden eladó - legyen az webáruház, apróhirdetési vagy aukciós oldal felhasználója - megteheti azt, hogy nem a lefényképezett terméket küldi a csomagban. De ez szerencsére a Vaterán nagyon ritka, ebből nem lehet általánosítani, következtetéseket levonni.
Ha itt egy eladó sorozatban ezzel szórakozna, akkor igen hamar röpülne."

Mi ilyen esetben azt alkalmazzuk - ha egy ruha vagy bármilyen termék méretprobléma vagy bármi más miatt visszajön - hogy telefon elő, kolléga tartja én pedig kibontom online felvétel megszakítás nélkül, kezdődően a címzéssel. Ha minden rendben van, abban az esetben töröljük a felvételt. Én ezt ajánlom mindenkinek aki vásárol mert azért ez elég hivatalos felvétel és bizonyított. De ez csak egy ötlet volt.

Még egy /hosszú/ gondolat ha megengeditek.

Jó hogy fel lett hozva a téma, mert nagyon fontos. Most nem abba akarok belemenni hogy ki a hibás, eladó vagy vásárló.

De volt nekem is egyszer egy ilyen ügyem. Az történt hogy a vásárló 3-4 hét elteltével hipp hopp leadott egy értékelést hogy a termékkel meg van elégedve de cigi szagú a termék.

1. Nem dohányzok. 2. Raktárban van a termék ahol maximum a kávéfőző meg az asztali virág illata keveredhet a gyári csomagolásban új és címkés sose kibontott terméknek.

Mi / több helyen / napi 10-15 csomagot adunk fel - minden termék új természetesen. Kis vállalkozás, de ebből élünk. Vesszük a fáradságot és át szoktuk nézni a termékeket, hátha véletlen valami gyári hibás vagy ilyesmi. Kb 300 alkalomból talán egyszer fordul elő, azt kiárusításként szoktuk meghirdetni oda írva mi baja van. De nem jellemző.

Ennek ellenére, bár ritkán kapunk különböző visszajelzéseket telefonon, levélben hogy itt egy picit ott egy picit.
Tisztelet a kivételnek, de mi olyan termékeket árulunk amit azért elég sok helyen még meg lehet kapni.
Lehet hogy valahonnan kapott egy ilyen terméket, hibás volt és rákeres a neten és ahol kapható onnan rendel egyet majd a hibásat vissza akarja vetetni.

Ezt megelőzendő már két éve azt vetettük be hogy mindent átnézünk. Ha nem néznék át akkor belső tudattal nem merném kijelenteni hogy hibás volt a ruha, cipő stb. vagy nem.
De így merem vállalni a véleményemet és kiállok mellette mert tudom hogy ez nem igaz. / Futárnál még sosem sérült meg egy termékünk sem/.
Ha a hivatalos szabályzatot nézzük: Futárcégek, posta oldalán - ÁSZF - szállító ha átveszi a csomagot mint eladótól akkor ezzel elismerte hogy kifogástalan. A vásárlónak való átadásáig a futárcég vállalja a csomag sértettségét. Sajnos senki nem alkalmazza pedig kellene futár és vásárló között átadás-átvételnek történnie ami azt jelenti hogy meggyőződik róla hogy a csomag nem sérült. Innentől kezdve hogy alá lett írva a futár már nem felelős a csomagért!
És itt jön az eladó és a vásárló közötti kapcsolat hogy mennyiségileg és minőségileg mit tartalmaz a csomag.
Ezért írta kedves Benz is hogy ha csak simán felbontom otthon akkor nem bizonyítható semmi. Még az sem ha egy téglát küldött a cipő helyett.

Tehát ebben a könyves esetben az eladónak nem kell felvételt csinálni, viszont az átvevő csak videó segítségével nyissa fel a csomagot.
Ez igaz fordított esetben is ha a vásárló visszaküld egy terméket, akkor pedig bizonyítani a valóságát vagy valótlanságát az eladónak kell tudni videó alapján.
Ma azért ez nem kivitelezhetetlen, hiszen a legtöbb telefon már jó minőségű videót készít.
Én is ilyenkor szoktam szólni a "Piri-nek" hogy csomag érkezett gyere egy picit bontsuk már ki.
Én biztosan ezt alkalmaznám már most de a közeljövőben is, mert csak bemondásra nem lehet hinni senkinek viszont így hihető.

És ez azért lenne fontos eladónak, vásárlónak és ügyfélszolgálatnak is mert így kivédhető a valótlan értékelés - sok esetben.

Mert negatívat nagyon könnyű adni. Ettől a könyves dologtól elvonatkoztatva, általánosságban ha én adok egy vásárlónak negatív értékelést az nem mondom hogy gond, de rengeteg negatívval is rendelkező vásárló vett már nálunk, mi ugyanúgy kezeljük őket is, mert ki tudja miért kapott negatívat bár tény a sok negatív azért jelzés értékű de ugyanúgy kiszolgáljuk.

Viszont ha eladóként kapok egyet és tegyük fel hogy tényleg nem jogos, akkor az sokkal nagyobb súlyban van mivel ha valaki vásárolni akar akkor mit figyel a termék után hát persze az értékeléseket. Lehet el se olvassa hogy mi történt - sokszor a szállítási feltételeket sem - de az kemény bélyegzőt rak arra aki eladni szeretne - netán esetleg ebből is él....

Ezért lobbizok, lobbiztam már hogy most is fenn tartom ahogy szokták mondani ... nem mindegy a f..z melyik végén állsz.... Bocsánat ez csúnya volt de szerintem igaz! Nem mindegy hogy profi státuszba vagy, vagy narancssárga kezdőben. Nem mindegy az sem hogy eladó vagy vagy vevő.
A profi státuszt nem a céllövöldében lőttem hanem kemény több évi becsületes munkával érdemelte ki az aki profi.
Kedves Zejopy-val ezen már vitatkoztunk, hogy természetesen legyen joga vásároljon meg minden de itt az élő példa és sajnos naponta olvasom hogy bizony bizony emberileg ugyanannyi jogom van mint a kezdőnek se több se kevesebb, de ő nekem sokkal nagyobb - akár anyagi szintű - kárt is tud okozni. Aki régóta profi eladó az sokkal felelősségteljesebben értékel, tesz vesz a vaterán, mert mint írtam az a profil nagyon értékes. Nem egy egyperces regisztráció alatt megszerezhető.

Bocsánat ha túl hosszú volt. Jó hétvégét ! smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zejopy
hozzászólás 2017-02-10 21:50
Létrehozva: #-91


Vigyázz! Veszélyes Vitrioltulajdonos!
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 30 569
Regisztrált: 2008-03-25 15:08
Innen: Szüfrazsettkiképző Főállomás :)
Azonosító: 128 349



IDÉZET(VateraBenz @ 2017-02-10 21:33) *
Kedves zejopy!

Pontosan mi is azt beszéltük tegnap a kollégával, hogy ilyen értékű vásárlás előtt lényegesen több és részletesebb fotót kértünk volna.
A levelezést végző ügyfélszolgálatos kollégák nálam sokkal empatikusabbak smile.gif

Most határozottan vitatkozom. Amikor nem sablont tesz be, akkor az Ön kommunikációja sokkal emberibb, mint az ÜSZ levelei (egy kivétel van, mindenki más gépies). Ennek vannak jó és rosszabb vetületei, de én inkább elviselem azt, hogy néha kevésbé kellemes, mint azt, hogy gépies legyen. A másik, hogy Ön többnyire az emberrel beszél, nem az ügyféllel. Ez pedig nagy különbség. Tény, hogy a fórum eleve kötetlenebb. És az, hogy néha türelmetlenebb, vagy nem annyira megértő, mint mondjuk én, az nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem empatikus. Nem tud meggyőzni az ellenkezőjéről, tudom, azt kommunikálja mindig, hogy Ön Baradlay Kázmér, de szerintem ezen a téren rosszul méri fel önmagát. Szerencsére.smile.gif


--------------------
"Merj nyúlni olyan dolgokért, amit senki más nem lát."
(Ron Cristian)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VateraBenz
hozzászólás 2017-02-10 21:39
Létrehozva: #-90


Customer Service
*********

Csoport:
M O D E R Á T O R

Hozzászólások: 16 079
Regisztrált: 2009-09-04 14:11
Azonosító: 730 465



IDÉZET(zejopy @ 2017-02-10 08:54) *
Kedves Benz! smile.gif

Egy dolgot szeretnék kérdezni,...

Kedves zejopy!

Pontosan mi is azt beszéltük tegnap a kollégával, hogy ilyen értékű vásárlás előtt lényegesen több és részletesebb fotót kértünk volna.
A levelezést végző ügyfélszolgálatos kollégák nálam sokkal empatikusabbak smile.gif

IDÉZET(zejopy @ 2017-02-10 13:19) *
Semmi sem bizonyítja azt, hogy a lefényképezett könyvek valóban az elküldött könyvek.

IDÉZET(Szala612 @ 2017-02-10 16:52) *
Igazad lehet,csak bárki így járhat itt a Vaterán akár jóval nagyobb összeggel is és az eladók megúszhatják büntetlenül,mert nem bizonyítható amit tesznek.

Ez nem Vatera-specifikus kérdés vagy ha úgy tetszik probléma. A távollévők közt kötött adásvételek minden fajtája bizonyos bizalmat feltételez a felek részéről. Minden eladó - legyen az webáruház, apróhirdetési vagy aukciós oldal felhasználója - megteheti azt, hogy nem a lefényképezett terméket küldi a csomagban. De ez szerencsére a Vaterán nagyon ritka, ebből nem lehet általánosítani, következtetéseket levonni.
Ha itt egy eladó sorozatban ezzel szórakozna, akkor igen hamar röpülne.


--------------------
Üdvözlettel:
a Vatera csapata
www.vatera.hu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szala612
hozzászólás 2017-02-10 16:52
Létrehozva: #-89


Új fórumozó


Csoport:
Ellenőrzött vásárló

Hozzászólások: 8
Regisztrált: 2017-02-07 20:46
Azonosító: 2 437 404



IDÉZET(cit1rom @ 2017-02-10 14:07) *
A választ és az intézkedést nem a probléma nagysága határozza meg, hanem a bizonyítékok. Itt állítás áll állítással szemben. A Vatera nem rendőrség, nem bíróság, tanúk meghallgatására nincs lehetőség. Esetleg ha úgy érzed, van tanúd, van elég bizonyítékod, hogy mit kaptál, fel lehet jelenteni.
Tanulsága is van a történetnek: az ilyesmit, mint pl a megegyezés a visszapostázásról, a pénz visszafizetéséről, nem telefonon, hanem írásban kell intézni. Ha meg is beszélem telefonon, utána írok e-mailt is, melyben összefoglalom, mikor, miről, miben egyeztünk meg.
Engem még érdekelne, hogy az e-mailben elküldött fotókra mit válaszolt. Mi történt közben, ami miatt mégsem vette át a csomagot?
Legjobban viszont az zavar, hogy nincs válasz az értékelésre és nincs az eladó értékelve.


Miután megérkezett a csomag párommal kibontottuk,azonnal felhívtam telefonon az eladót.Valóban emelt hangon,mert ennyi pénzért felháborítónak tartottam a könyvek állapotát.Nem túl lelkesen,de azt ígérte,hogy visszautalja a 12 saláta vételárát miután visszapostázom a könyveket.Még az nap feladtam a csomagot és küldtem egy emailt is,ami ezt tartalmazta :

"Még rendelés előtt a kérdésemre,hogy milyen állapotúak a könyvek,bemásoltam,ez a válasz érkezett :

99 %-ban hibátlanok. Van 1-2 darab, aminél néhány lap lazábban áll, de ez elenyésző. Ezt Ön írta,ami nem fedi a valóságot!Postával együtt 45000Ft-ot fizettem ki egy 99%-os gyűjteményért,amiből 12 kötet használhatatlan.
Délután visszapostázom a könyveket.
Lefotóztam a széthullott,foltos,hiányos,gyűrött,firkás,rogyott gerincű köteteket minden oldalról a feladóvevénnyel együtt,ha még is a vatera felé jelezni kellene az adás-vételnél felmerült problémát.
Várom vissza az utalandó összeget."

Csatoltam a fotókat is az eladónak.Azóta eltűnt,semmire nem válaszol,a telefonját nem veszi fel,nem hogy beismerte volna írásos formában,hogy mit küldött.
Az hogy nem vette át a csomagot,gondolom hogy meggondolta magát,elzárkózott attól hogy bármilyen összeget visszautaljon Nekünk.
Az eladó értékelésével még vártam egy keveset,hogy tudok-e intézni valamit az ÜSZ -al.
Megírtam az értékelést, de úgy érzem nem vagyok semmivel előrébb.Nekem egyértelmű a problámám,mert igazán sokba került ez az adás-vétel.

IDÉZET(zejopy @ 2017-02-10 13:19) *
Semmi sem bizonyítja azt, hogy a lefényképezett könyvek valóban az elküldött könyvek. Sajnos ez így van. Nem jogalap az, hogy mi a hihető. Nagyon pocsék, de tényleg így van.
Szerintem ezt fogadd el, mert változtatni nem lehet. Több gondolatot nem érdemel, bármilyen erkölcsi és anyagi veszteséget is hozott. Az emberrel történnek néha rossz dolgok is. Ha rágódsz rajta, csak magadnak ártasz.


Igazad lehet,csak bárki így járhat itt a Vaterán akár jóval nagyobb összeggel is és az eladók megúszhatják büntetlenül,mert nem bizonyítható amit tesznek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cit1rom
hozzászólás 2017-02-10 14:07
Létrehozva: #-88


Fórumozó
***

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 405
Regisztrált: 2010-12-27 11:32
Azonosító: 1 417 184



IDÉZET(Szala612 @ 2017-02-10 12:36) *
...nem egyértelmű a problémám az Ő szemszögükből nézve.De én,akkor is itt állok egyedül leforrázva és azon agyalok,hogy akkor mi és mekkora problémának kellett volna hogy történjen, ami egyértelmű és pozitív választ kaptam volna...

A választ és az intézkedést nem a probléma nagysága határozza meg, hanem a bizonyítékok. Itt állítás áll állítással szemben. A Vatera nem rendőrség, nem bíróság, tanúk meghallgatására nincs lehetőség. Esetleg ha úgy érzed, van tanúd, van elég bizonyítékod, hogy mit kaptál, fel lehet jelenteni.
Tanulsága is van a történetnek: az ilyesmit, mint pl a megegyezés a visszapostázásról, a pénz visszafizetéséről, nem telefonon, hanem írásban kell intézni. Ha meg is beszélem telefonon, utána írok e-mailt is, melyben összefoglalom, mikor, miről, miben egyeztünk meg.
Engem még érdekelne, hogy az e-mailben elküldött fotókra mit válaszolt. Mi történt közben, ami miatt mégsem vette át a csomagot?
Legjobban viszont az zavar, hogy nincs válasz az értékelésre és nincs az eladó értékelve.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zejopy
hozzászólás 2017-02-10 13:19
Létrehozva: #-87


Vigyázz! Veszélyes Vitrioltulajdonos!
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 30 569
Regisztrált: 2008-03-25 15:08
Innen: Szüfrazsettkiképző Főállomás :)
Azonosító: 128 349



IDÉZET(Szala612 @ 2017-02-10 12:36) *
...Írod,hogy nagyon jól megoldják a dolgokat,de jelen esetben itt a tüske mert nem hihető/bizonyítható amit elmondtam,írtam,fotóztam.Senki nem gondolhatja komolyan azt,hogy kifizetek egy vagyont,majd idejövök sírni az összeg egy töredékéért,hogy visszakapjak egy keveset a pénzemből...

Semmi sem bizonyítja azt, hogy a lefényképezett könyvek valóban az elküldött könyvek. Sajnos ez így van. Nem jogalap az, hogy mi a hihető. Nagyon pocsék, de tényleg így van.

IDÉZET(Szala612 @ 2017-02-10 12:36) *
...itt állok egyedül leforrázva és azon agyalok,hogy akkor mi és mekkora problémának kellett volna hogy történjen, ami egyértelmű és pozitív választ kaptam volna...

Szerintem ezt fogadd el, mert változtatni nem lehet. Több gondolatot nem érdemel, bármilyen erkölcsi és anyagi veszteséget is hozott. Az emberrel történnek néha rossz dolgok is. Ha rágódsz rajta, csak magadnak ártasz.


--------------------
"Merj nyúlni olyan dolgokért, amit senki más nem lát."
(Ron Cristian)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szala612
hozzászólás 2017-02-10 12:36
Létrehozva: #-86


Új fórumozó


Csoport:
Ellenőrzött vásárló

Hozzászólások: 8
Regisztrált: 2017-02-07 20:46
Azonosító: 2 437 404



IDÉZET(zejopy @ 2017-02-10 08:54) *
Kedves Benz! smile.gif

Egy dolgot szeretnék kérdezni, mert persze gondolkodtam a kérdésen én is. Mi lett volna a megelőzés? Egy bakit látok, több és jobb fényképet kellett volna kérni. Nekem eladóként egy 43000 Ft-os aukciónál ez evidencia lenne. De ezek a képek olyanok, hogy határeset. Igazából ilyen képek után még jó is lehetett volna a cucc nagy része. Ezen kívül mit kellett volna tenni? Vagyis majd mit tegyünk mi, akik olvasunk itt, hogy ne járjunk így?
Jó volt olvasni a válaszát.
surfing.gif

Még valamit megfogalmaztam magamban, és ezt mindenképpen elmondom, mert szerintem fontos, ha átgondolja, akkor szerintem belátja, hogy igazam van.smile.gif
Az ÜSZ intézkedései hatékonyak és 99%-ban jók, azaz nem nagyon tévednek. Ha egy értékelést nem törölnek, ha valamiben nem tudnak érdemben segíteni, akkor az azért van, mert nem lehet. Ezt tényleg így gondolom.
Egy a különbség (nálam, de talán, vagy valószínűleg másnál is). A hogyan. Ha valaki hozzájuk fordul, akkor az az alapfelállás, hogy valami baja van. Vagy a Vaterával, vagy egy felhasználóval. Tehát eleve nem optimális a dologhoz való hozzáállása. Haragszik, meg van sértve, kiszolgáltatott helyzetben, vagy megalázva érzi magát. Nem úgy kommunikál, nem olyan a hozzáállása, mintha egy kellemes tengerparti sétánál találkozna valakivel. Ráadásul többnyire előítélettel indul, azzal a gondolattal, hogy majd jól kiszúrnak vele, mert megtehetik, és még halmazatként ott van az is, hogy már megint valamilyen "nemszeretem ügyet" kell intéznie. Ezeknek az érzéseknek és alaphangulatoknak egy része jogos, egy része nem, de mindenképpen számolni kell velük.
Abban az esetben, ha az ÜSZ gond nélkül pozitív választ tud adni, nincs semmi baj. Akkor viszont, ha a válasz elutasító, akkor a kezdeti negatív érzések hatványozódnak. Ezt lehetne személyesebb kommunikációval enyhíteni.
Most mondhatja, hogy az ÜSZ munkatársai nem pszichológusok, papok, és jótékonysági szervezetek tagjai. Igaza is van. Ez a fajta kommunikáció mindenképpen valamilyen többletempátiát feltételez, időigényesebb, ezáltal valamennyivel lassítja a megoldást, viszont a hozadéka az, hogy még a nemleges válasz esetén is az ügyfél, ha nem is elégedetten, de a történések megértésével távozik. Ez pedig az általános megítélés szempontjából nagyon fontos.
A Vatera és a felhasználó között (A FB-ot és a blogot nemigen követem) Ön és az ÜSZ a kapocs. Dolgozhatnak virtuóz módon a többiek, ha a kommunikáció módját hibásan választják meg, akkor megette a fene az egészet. Ugyanígy egy pozitív irányú elmozdulás természetesen pozitív hozadékkal jár.
Nagyon sokat fejlődött az ÜSZ az elmúlt években, tehát semmiképpen sem kritika, amit írok. De a legjobb ÜSZ-os kollégák azok, akik a nemet úgy tudják beadagolni, hogy az ügyfél megértéssel tud elmenni, sőt, jó esetben a tanulságot is képes levonni, azaz pozitív a párbeszéd vége. És van ilyen kollégájuk, én is kaptam már tőle nemet, és teljesen értettem, nem maradt bennem tüske. Sőt, a levélváltásra visszagondolva az elutasítás ellenére is pozitív érzéseim vannak. Most már nagyon jók a sablonjaik is, amik váltakozva ugyan, de állandóan jelen vannak a levelekben, mégis azt gondolom, hogy ezt lehet fokozni.
Természetesen amit leírtam, bizonyos embertípusnál falra hányt borsó, mert van, akit nem lehet meggyőzni soha. De azért sokan vannak olyanok, akikre ez hatással van.

Kedves Zejopy!

Nagyon jól eltaláltad jelenlegi lelki állapotomat,még ha teljesen nem is nekem szántad a hozzászólást,hanem általánosságban próbáltál írni.
Igen,csalódott vagyok,hiszen azért vagyunk jelen a Vatera aukciós oldalán,mert itt biztonságos a vásárlás.Nem egy Jófogás,amit szinte senki nem ellenőriz,nem kér számon,nem kell értékelni az adás-vételt.A jelenlegi problémába bárki beleszaladhatott volna.Egy átlag ember mint én is,mit lát?Böngész,kérdez,megbízik,utal,majd így jár.A Vatera nem tesz semmit,mert nem egyértelmű a problémám.Írod,hogy nagyon jól megoldják a dolgokat,de jelen esetben itt a tüske mert nem hihető/bizonyítható amit elmondtam,írtam,fotóztam.Senki nem gondolhatja komolyan azt,hogy kifizetek egy vagyont,majd idejövök sírni az összeg egy töredékéért,hogy visszakapjak egy keveset a pénzemből.Az egész adás-vételt visszavonnám ha lehetne,mert a széthullott salátákon kívül a maradék könyvek is csak nagy jó indulattal közepes állapotúak.
Majd jött a szégyen teljes értékelés.Az eladó azzal takarózik,hogy használt könyveket hirdetett.Igen ám,de egy használt könyv is lehet különböző állapotban. Rákérdeztem,és a válasza még mindig olvasható a hirdetési felületen,99%-os a gyűjtemény.Vannak nagyon szép állapotú használt,olvasott antikvár jellegű könyvek,melyeket az ember szívesen a kezébe vesz,a polcán gyönyörködik bennük.Hát ez a gyűjtemény nem ilyen volt sajnos.A teljesen kidobandó,minősíthetetlen köteteket küldtem csak vissza Neki futárral 2-5kg-ig,1150Ft-ért.A mai fejlemény,kaptam emailt az MPL-től,hogy az általam feladott küldeményt ma megpróbálják visszakézbesíteni Nekem.Vagyis nem vette át,csak eddig tárolta a posta.A küldeményazonosító alapján látom hogy a King csomagról van szó.Még említi az értékelésben,hogy kaptam 6db mini sorozatot.De az benne volt a hirdetésben mint ajándék,vagyis nem gondolhatja komolyan azt,hogy az ajándék könyveivel egyensúlyba tudja hozni az egész rom cuccát.
Nagyon szeretném tudni,hogy mit kell tennem és mi a megelőzés,hogy ne kerüljek ilyen helyzetbe többet.A másik,a kedves eladó akkor ezt az egész adás-vételt büntetlenül megúszhatja.Őt nem kötelezi semmi.Levelekre,SMS-re nem kell válaszolni,telefonját nem kell felvenni. Ez nem semmi és valóban nem tudom feldolgozni,két hete már ezzel az egésszel vacakolok,próbálom keresni az igazamat.
Engem is meglehet érteni,mert tegyük fel hogy téved az ÜSZ,még ha csak 1%-ban is, mert nem egyértelmű a problémám az Ő szemszögükből nézve.De én,akkor is itt állok egyedül leforrázva és azon agyalok,hogy akkor mi és mekkora problémának kellett volna hogy történjen, ami egyértelmű és pozitív választ kaptam volna...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zejopy
hozzászólás 2017-02-10 08:54
Létrehozva: #-85


Vigyázz! Veszélyes Vitrioltulajdonos!
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 30 569
Regisztrált: 2008-03-25 15:08
Innen: Szüfrazsettkiképző Főállomás :)
Azonosító: 128 349



IDÉZET(VateraBenz @ 2017-02-09 21:42) *
Kedves Szala612!

Az elmúlt közel egy órában átolvastam ...

Kedves Benz! smile.gif

Egy dolgot szeretnék kérdezni, mert persze gondolkodtam a kérdésen én is. Mi lett volna a megelőzés? Egy bakit látok, több és jobb fényképet kellett volna kérni. Nekem eladóként egy 43000 Ft-os aukciónál ez evidencia lenne. De ezek a képek olyanok, hogy határeset. Igazából ilyen képek után még jó is lehetett volna a cucc nagy része. Ezen kívül mit kellett volna tenni? Vagyis majd mit tegyünk mi, akik olvasunk itt, hogy ne járjunk így?
Jó volt olvasni a válaszát.
surfing.gif

Még valamit megfogalmaztam magamban, és ezt mindenképpen elmondom, mert szerintem fontos, ha átgondolja, akkor szerintem belátja, hogy igazam van.smile.gif
Az ÜSZ intézkedései hatékonyak és 99%-ban jók, azaz nem nagyon tévednek. Ha egy értékelést nem törölnek, ha valamiben nem tudnak érdemben segíteni, akkor az azért van, mert nem lehet. Ezt tényleg így gondolom.
Egy a különbség (nálam, de talán, vagy valószínűleg másnál is). A hogyan. Ha valaki hozzájuk fordul, akkor az az alapfelállás, hogy valami baja van. Vagy a Vaterával, vagy egy felhasználóval. Tehát eleve nem optimális a dologhoz való hozzáállása. Haragszik, meg van sértve, kiszolgáltatott helyzetben, vagy megalázva érzi magát. Nem úgy kommunikál, nem olyan a hozzáállása, mintha egy kellemes tengerparti sétánál találkozna valakivel. Ráadásul többnyire előítélettel indul, azzal a gondolattal, hogy majd jól kiszúrnak vele, mert megtehetik, és még halmazatként ott van az is, hogy már megint valamilyen "nemszeretem ügyet" kell intéznie. Ezeknek az érzéseknek és alaphangulatoknak egy része jogos, egy része nem, de mindenképpen számolni kell velük.
Abban az esetben, ha az ÜSZ gond nélkül pozitív választ tud adni, nincs semmi baj. Akkor viszont, ha a válasz elutasító, akkor a kezdeti negatív érzések hatványozódnak. Ezt lehetne személyesebb kommunikációval enyhíteni.
Most mondhatja, hogy az ÜSZ munkatársai nem pszichológusok, papok, és jótékonysági szervezetek tagjai. Igaza is van. Ez a fajta kommunikáció mindenképpen valamilyen többletempátiát feltételez, időigényesebb, ezáltal valamennyivel lassítja a megoldást, viszont a hozadéka az, hogy még a nemleges válasz esetén is az ügyfél, ha nem is elégedetten, de a történések megértésével távozik. Ez pedig az általános megítélés szempontjából nagyon fontos.
A Vatera és a felhasználó között (A FB-ot és a blogot nemigen követem) Ön és az ÜSZ a kapocs. Dolgozhatnak virtuóz módon a többiek, ha a kommunikáció módját hibásan választják meg, akkor megette a fene az egészet. Ugyanígy egy pozitív irányú elmozdulás természetesen pozitív hozadékkal jár.
Nagyon sokat fejlődött az ÜSZ az elmúlt években, tehát semmiképpen sem kritika, amit írok. De a legjobb ÜSZ-os kollégák azok, akik a nemet úgy tudják beadagolni, hogy az ügyfél megértéssel tud elmenni, sőt, jó esetben a tanulságot is képes levonni, azaz pozitív a párbeszéd vége. És van ilyen kollégájuk, én is kaptam már tőle nemet, és teljesen értettem, nem maradt bennem tüske. Sőt, a levélváltásra visszagondolva az elutasítás ellenére is pozitív érzéseim vannak. Most már nagyon jók a sablonjaik is, amik váltakozva ugyan, de állandóan jelen vannak a levelekben, mégis azt gondolom, hogy ezt lehet fokozni.
Természetesen amit leírtam, bizonyos embertípusnál falra hányt borsó, mert van, akit nem lehet meggyőzni soha. De azért sokan vannak olyanok, akikre ez hatással van.


--------------------
"Merj nyúlni olyan dolgokért, amit senki más nem lát."
(Ron Cristian)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szala612
hozzászólás 2017-02-10 06:04
Létrehozva: #-84


Új fórumozó


Csoport:
Ellenőrzött vásárló

Hozzászólások: 8
Regisztrált: 2017-02-07 20:46
Azonosító: 2 437 404



IDÉZET(VateraBenz @ 2017-02-09 21:42) *
Kedves Szala612!

Az elmúlt közel egy órában átolvastam a teljes levélváltást - beleértve azt is, amit a kollégák az eladóval folytattak. Az éjszakai ügyeletes vezetővel átnéztük és megbeszéltük az összes rendelkezésre álló információt. Sajnos azt kell mondanom, hogy a kolléga megfelelően járt el, ilyen esetben nem tudunk közbeavatkozni egyik fél oldalán sem. Beleértve az értékelést is, mert annak tartalmát sem áll módunkban a már leírtak miatt megítélni. Ha azt egy ilyen nem egyértelmű esetben eltávolítanánk, akkor a másik fél azért joggal reklamálhatna és mi nem tudnánk megvédeni az intézkedést.

Azt tudom Önnek javasolni, hogy szintén készítse el az értékelését, abban leírhatja a történteket a saját nézőpontjából. Ezen kívül reagálhat az eladó negatív értékelésére is és az mindenki számára olvashatóan megjelenik majd közvetlenül alatta. Így azokat mindenki együttesen olvashatja és ennek alapján ítélheti meg a történteket.


Kedves VateraBenz!

Nagyon köszönöm válaszát és azt is,hogy időt szakított átnézni az egész problémát.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VateraBenz
hozzászólás 2017-02-09 21:42
Létrehozva: #-83


Customer Service
*********

Csoport:
M O D E R Á T O R

Hozzászólások: 16 079
Regisztrált: 2009-09-04 14:11
Azonosító: 730 465



IDÉZET(Szala612 @ 2017-02-09 19:14) *
Kedves VateraBenz!

Lehetséges hogy nem jó helyre írok,elnézést kérek érte,de nem vagyok egy rutinos fórum látogató.
...

Kedves Szala612!

Az elmúlt közel egy órában átolvastam a teljes levélváltást - beleértve azt is, amit a kollégák az eladóval folytattak. Az éjszakai ügyeletes vezetővel átnéztük és megbeszéltük az összes rendelkezésre álló információt. Sajnos azt kell mondanom, hogy a kolléga megfelelően járt el, ilyen esetben nem tudunk közbeavatkozni egyik fél oldalán sem. Beleértve az értékelést is, mert annak tartalmát sem áll módunkban a már leírtak miatt megítélni. Ha azt egy ilyen nem egyértelmű esetben eltávolítanánk, akkor a másik fél azért joggal reklamálhatna és mi nem tudnánk megvédeni az intézkedést.

Azt tudom Önnek javasolni, hogy szintén készítse el az értékelését, abban leírhatja a történteket a saját nézőpontjából. Ezen kívül reagálhat az eladó negatív értékelésére is és az mindenki számára olvashatóan megjelenik majd közvetlenül alatta. Így azokat mindenki együttesen olvashatja és ennek alapján ítélheti meg a történteket.


--------------------
Üdvözlettel:
a Vatera csapata
www.vatera.hu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szala612
hozzászólás 2017-02-09 19:14
Létrehozva: #-82


Új fórumozó


Csoport:
Ellenőrzött vásárló

Hozzászólások: 8
Regisztrált: 2017-02-07 20:46
Azonosító: 2 437 404



IDÉZET(zejopy @ 2017-02-09 07:01) *
Szerintem ha azokat megküldöd nekik és ők rászólnak, akkor már előrébb fog menni az ügy, mert a Vaterától érkezett levél hihetetlen csodákra képes.
Igazad van, a te értékeléseden nem változtat, ha megírod az értékelést. De az utánad jövő vevőket figyelmezteti egy ilyen eshetőségre.
Megpróbáltad kérni az értékelés törlését? Egy próbát megér a dolog.


A harmadik ÜSZ-nek küldött levelemben kértem a törlést,de a válaszlevélben nem volt szó az értékelés törléséről.
Próbálom még VateraBenz szíves véleményét is kérni,mert jó lenne még egy lépést előre menni,csak nem igazán tudom egyedül eldönteni hogy van-e értelme.

IDÉZET(VateraBenz @ 2017-02-04 22:54) *
Szomorú.


Kedves VateraBenz!

Lehetséges hogy nem jó helyre írok,elnézést kérek érte,de nem vagyok egy rutinos fórum látogató.
Korábbi témákban olvasgatva látom korrektségét,tapasztalatát, így szeretném kérni véleményét,esetleg javaslatát,problémámmal kapcsolatban.Valószínű ,hogy olvasta már a fórumon hogy jártam,de az ÜSZ-al folytatott teljes levelezés hivatkozási számát bemásoltam. [TICKET2#017020410000681]
Ha ideje engedi és lenne kedve,nagyon hálás lennék ha néhány mondatban összefoglalná hogy elrontottam-e valamit mint vásárló és tudok-e még tenni valamit ez ügyben.
Az Üsz-tól kapott utolsó levélben említették,ha megküldöm a feladóvevényt és a pénz átutalásának bizonylatát,felszólítanák az eladót,hogy rendezze a tartozását.
Nem tudom hogy online kellene,vagy papír alapú formában gondolták?Mely forma számíthat "használható bizonyítéknak"?Online küldjem,vagy postai úton.Ne haragudjon a sok kérdésért,de nem jártam még így soha.
A negatív értékelés törlését is szeretném újra kérni,csak nem tudom,hogy van-e rá lehetőségem.
Először csalódott voltam az ÜSZ válasz leveleitől,de átgondolva valóban nehéz lehet állást foglalni.Én csak azt szeretném tudni,hogyan lehet ilyen eseteket kikerülni mint vásárló,mert elég sok pénzt kifizettem a minősíthetetlen könyvekért.Azt is tudom hogy vásárlás előtt kérdezni kell,amit meg is tettem.
Majd megkaptam az értékelést,amire elakadt a szavam, azt gondoltam hogy lapítani fog mint ahogy lapít a kommunikációval is felém.Tudom hogy én is értékelhetem,csak nagyon nehezemre esik mert igazságtalan a negatív és valótlan az állítása.
Előre is köszönöm szíves figyelmét.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zejopy
hozzászólás 2017-02-09 07:01
Létrehozva: #-81


Vigyázz! Veszélyes Vitrioltulajdonos!
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 30 569
Regisztrált: 2008-03-25 15:08
Innen: Szüfrazsettkiképző Főállomás :)
Azonosító: 128 349



IDÉZET(Szala612 @ 2017-02-09 06:02) *
Rendben,megírom az értékelést,de attól sajnos az oldalamon marad az Ő negatív értékelése.
Az ÜSZ azt válaszolta,hogy a könyveket sem a meghirdetéskor, sem a feladáskor, sem pedig az átvételkor nem látták, így nincs lehetőségük állást foglalni és döntést hozni.
Annyiban tudnak a segíteni, ha megküldöm nekik a feladóvevényt és a pénz átutalásának bizonylatát is (amelyek használható bizonyítékok), akkor felszólítják az eladót, hogy valamilyen módon rendezze az adásvételt. De azt hogy hány könyvet küldtem vissza,és az anyagiakat,én rendezzem az eladóval,mert szintén nincs rálátásuk.
Így leírva sajnos igazuk lehet,mert valóban amit én állítok,csak azt látják.Az eladó felszívódott ,gondolom jót nevetgél az egészen,nem tudok vele egyezkedni mert nem reagál semmire.
Köszönöm válaszodat még egyszer

Szerintem ha azokat megküldöd nekik és ők rászólnak, akkor már előrébb fog menni az ügy, mert a Vaterától érkezett levél hihetetlen csodákra képes.
Igazad van, a te értékeléseden nem változtat, ha megírod az értékelést. De az utánad jövő vevőket figyelmezteti egy ilyen eshetőségre.
Megpróbáltad kérni az értékelés törlését? Egy próbát megér a dolog.


--------------------
"Merj nyúlni olyan dolgokért, amit senki más nem lát."
(Ron Cristian)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szala612
hozzászólás 2017-02-09 06:02
Létrehozva: #-80


Új fórumozó


Csoport:
Ellenőrzött vásárló

Hozzászólások: 8
Regisztrált: 2017-02-07 20:46
Azonosító: 2 437 404



IDÉZET(zejopy @ 2017-02-08 21:36) *
Elég, ha a tartalmát írod le.smile.gif
Az értékelésről pedig annyit, hogy neked nem az ő értékelésére kell reagálnod, hanem az ő hozzáállását és üzletmenetét, az áru minőségét, azaz a saját szemszögedből kell egy véleményt írnod az adásvételről.

Rendben,megírom az értékelést,de attól sajnos az oldalamon marad az Ő negatív értékelése.
Az ÜSZ azt válaszolta,hogy a könyveket sem a meghirdetéskor, sem a feladáskor, sem pedig az átvételkor nem látták, így nincs lehetőségük állást foglalni és döntést hozni.
Annyiban tudnak a segíteni, ha megküldöm nekik a feladóvevényt és a pénz átutalásának bizonylatát is (amelyek használható bizonyítékok), akkor felszólítják az eladót, hogy valamilyen módon rendezze az adásvételt. De azt hogy hány könyvet küldtem vissza,és az anyagiakat,én rendezzem az eladóval,mert szintén nincs rálátásuk.
Így leírva sajnos igazuk lehet,mert valóban amit én állítok,csak azt látják.Az eladó felszívódott ,gondolom jót nevetgél az egészen,nem tudok vele egyezkedni mert nem reagál semmire.
Köszönöm válaszodat még egyszer
Go to the top of the page
 
+Quote Post

1627 Oldal V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
3 felhasználó olvassa jelenleg ezt a témát (3 vendég és 0 anonim felhasználó)
0 felhasználó:

 



Szöveges verzió A pontos idő: 2017-02-22 23:21