IPB

Üdvözöllek a Fórumban!

> Fontos tudnivaló

A Vatera fórumai elsősorban azt a célt szolgálják, hogy a felhasználók megoszthassák egymással a Vatera szolgáltatásaival, az online aukciós adásvétellel és a rendszer használatával kapcsolatos tapasztalataikat. Konkrét kérdés esetén, amennyiben a vaterától vár választ, kérjük, kattintson ide és tegye fel kérdését ügyfélszolgálatunknak. Köszönjük.

34 Oldal V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Profi Eladó Program, Amit a PEP-ről tudni érdemes
bencebacsi
hozzászólás 2013-05-11 03:24
Létrehozva: #41


Újonc
*

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2007-04-23 20:54
Azonosító: 6 715



IDÉZET(zejopy @ 2013-05-08 11:46) *
A program bevezetése után nagyon hamar PEP státuszt kaptam, azóta, lassan négy éve zökkenőmentesen zajlanak ezzel kapcsolatosan a dolgaim. Magyarul még nem érkezett olyan jelzés, hogy esetleg veszélyben lenne a státuszom.
Igaz, lehet, hogy a lassan ötezer eladás és az öt éves Vaterás múlt még csak a "feltörekvő új nemzedék" kategóriára elég...


Én is a PEP bevezetése után rögtön megkaptam, ráadásul két felhasználónévre is (ezeket nemrég egyesítettem) és egészen két hónappal ezelőttig mindkét felhasználó megszakítás nélkül PEP tag is maradt. Az 1000 értékelés fölötti eladókkal kapcsolatos állításomnál fontos elem volt a "szinte" szó. Ezen kívül én rengeteg felhasználó adott értékeléseit figyeltem, nem csak a sajátomról beszélek. Egy nagyobb tömeget, termék- illetve aukciótípust érintő tendenciával kapcsolatos megállapítást nem lehet egyetlen eltérő és nem a szóban forgó profilba illő tapasztalattal cáfolni.

IDÉZET(VateraBenz @ 2013-05-08 13:10) *
A múltkor említett szempontokat sikerült közben átgondolni? Például a problémás termékkör,ami vonzza a problémás vevőket?


Tehát akkor eme logika mentén, mondjuk a gazda ne kezdjen gyümölcstermesztésbe, mert elverheti a jég, vagy tavasszal elfagyhatnak a rügyek, és ezért természetesen ő a hibás. Az a sok ember is mind bolond, aki például pedagógusnak megy (én is az voltam), mert a sok tanulás után egy takarítónő bérét keresik. Az embernek természetes igénye, hogy azzal foglalkozzon, amihez ért és tehetsége van hozzá. Persze, aki nem ért semmihez, annak valóban teljesen mindegy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VateraBenz
hozzászólás 2013-05-08 12:10
Létrehozva: #42


Customer Service
*********

Csoport:
M O D E R Á T O R

Hozzászólások: 15 973
Regisztrált: 2009-09-04 14:11
Azonosító: 730 465



IDÉZET(bencebacsi @ 2013-05-07 23:19) *
Nos, néha ránézek...

A múltkor említett szempontokat sikerült közben átgondolni? Például a problémás termékkör,ami vonzza a problémás vevőket?


--------------------
Üdvözlettel:
a Vatera csapata
www.vatera.hu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zejopy
hozzászólás 2013-05-08 10:46
Létrehozva: #43


Vigyázz! Veszélyes Vitrioltulajdonos!
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 30 335
Regisztrált: 2008-03-25 15:08
Innen: Szüfrazsettkiképző Főállomás :)
Azonosító: 128 349



IDÉZET(bencebacsi @ 2013-05-07 23:19) *
...
Biztos jó ez a program, de a jelenlegi rendszer mellett inkább Feltörekvő Eladói Programnak kellene nevezni, az sokkal kevésbé tűnne átverésnek. Igen, ugyanis éppen a vevőket veri át az a rendszer, ami kezdő eladókat profiként tüntet fel, míg a tapasztalt, komoly reputációval rendelkező, valóban profi felhasználókat belemossa a szürke homályba.

A program bevezetése után nagyon hamar PEP státuszt kaptam, azóta, lassan négy éve zökkenőmentesen zajlanak ezzel kapcsolatosan a dolgaim. Magyarul még nem érkezett olyan jelzés, hogy esetleg veszélyben lenne a státuszom.
Igaz, lehet, hogy a lassan ötezer eladás és az öt éves Vaterás múlt még csak a "feltörekvő új nemzedék" kategóriára elég...


--------------------
"Merj nyúlni olyan dolgokért, amit senki más nem lát."
(Ron Cristian)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bencebacsi
hozzászólás 2013-05-07 22:19
Létrehozva: #44


Újonc
*

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2007-04-23 20:54
Azonosító: 6 715



Nos, néha ránézek, hogyan alakulnak a PEP státuszok az 1Ft-os aukciókat indító eladók között és lám, azt találtam, hogy a teljes Mobiltelefon kategóriában összesen egy ilyen eladó maradt, legalábbis, aki kettőnél több terméket hirdet ebben a kategóriában és nem kikukázott roncsokat. Így ezt az egy nevet nem írom le, mert nem akarok személyeskedni, de annyit elmondhatok, hogy neki, a "Profi"-nak e pillanatban az utolsó 200 leadott értékeléséből 35 sikertelen, míg nekem például "csak" 24. Összesítve még épp a határán van a 90%-nak, de hamarosan ki fog belőle esni. Igaz, hogy ő a pár száz értékelésével még könnyen korrigálhat, ha akar, de nekem több, mint 800 sikeres értékelést kellene leadnom zsinórban ahhoz, hogy újra 90% fölé kerülhessek. Tehát, minél tapasztaltabb valaki, annál esélytelenebb arra, hogy akár komoly áldozatok vállalása árán is (értem ez alatt a sikertelen tranzakciók után is jutalék fizetését) korrigálni tudjon akár csak egy-két százalékot is. Műszaki kategóriákban szinte már nincs is 1000 értékelés fölötti PEP-es eladó. Tényleg normális az, hogy a tapasztaltak amatőrök lesznek, a kezdők pedig profik? Ha indítanék egy új felhasználót, akkor kb. 110 eladás után már Profi lehetnék, míg a jelenlegi nevemmel (mint fentebb is említettem) több, mint 800 sikeres értékelést kellene leadnom ahhoz, hogy ledolgozzak két százalék mínuszt.
Biztos jó ez a program, de a jelenlegi rendszer mellett inkább Feltörekvő Eladói Programnak kellene nevezni, az sokkal kevésbé tűnne átverésnek. Igen, ugyanis éppen a vevőket veri át az a rendszer, ami kezdő eladókat profiként tüntet fel, míg a tapasztalt, komoly reputációval rendelkező, valóban profi felhasználókat belemossa a szürke homályba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VateraBenz
hozzászólás 2013-03-17 08:27
Létrehozva: #45


Customer Service
*********

Csoport:
M O D E R Á T O R

Hozzászólások: 15 973
Regisztrált: 2009-09-04 14:11
Azonosító: 730 465



IDÉZET(bencebacsi @ 2013-03-17 00:28) *
Nos, további elméletek és adatok helyett részemről egy idézettel zárom le ezt a vitát.

"Az ember biztonságra és bizonyosságra vágyik. Egy napon rájön, hogy úgysem kapja meg. Ha ki tudja kerülni a cinizmus, a fanatizmus és a közöny csapdáit, akkor ugyan nagyon magányos lesz, de nagyon erős."
Popper Péter

További sikeres fórumozást kívánok.

Minden jót önnek a bizonyosság felé vezető úton.

"Az ésszerűen élő ember alkalmazkodik a világhoz. Az ésszerűtlenül élő ragaszkodik ahhoz, hogy a világot próbálja magához igazítani."
(George Bernard Shaw)


--------------------
Üdvözlettel:
a Vatera csapata
www.vatera.hu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bencebacsi
hozzászólás 2013-03-17 00:28
Létrehozva: #46


Újonc
*

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2007-04-23 20:54
Azonosító: 6 715



IDÉZET(VateraBenz @ 2013-03-16 21:31) *
Köszönjük, hogy ezt a sok érdekes gyakorlati tapasztalatot megosztotta velünk. Sokan régóta szerettük volna tudni, hogy mi is lehet a dropshipping.
A PEP megreformálására vonatkozó javaslatait legyen kedves beküldeni a Kapcsolatfelvételen át.
A statisztikagyártás közben a valós problémán is elgondolkodott? Mit tudna tenni az eredményesség javítása érdekében? Mi lehet az oka annak, hogy mások bőven 10% alatt tudják tartani a kérdéses értéket? Igen, a telefonos termékkörben is.



Nos, további elméletek és adatok helyett részemről egy idézettel zárom le ezt a vitát.

"Az ember biztonságra és bizonyosságra vágyik. Egy napon rájön, hogy úgysem kapja meg. Ha ki tudja kerülni a cinizmus, a fanatizmus és a közöny csapdáit, akkor ugyan nagyon magányos lesz, de nagyon erős."
Popper Péter

További sikeres fórumozást kívánok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VateraBenz
hozzászólás 2013-03-16 21:31
Létrehozva: #47


Customer Service
*********

Csoport:
M O D E R Á T O R

Hozzászólások: 15 973
Regisztrált: 2009-09-04 14:11
Azonosító: 730 465



IDÉZET(bencebacsi @ 2013-03-16 18:15) *
A számadatok természetesen folyamatosan változnak...

Köszönjük, hogy ezt a sok érdekes gyakorlati tapasztalatot megosztotta velünk. Sokan régóta szerettük volna tudni, hogy mi is lehet a dropshipping.
A PEP megreformálására vonatkozó javaslatait legyen kedves beküldeni a Kapcsolatfelvételen át.
A statisztikagyártás közben a valós problémán is elgondolkodott? Mit tudna tenni az eredményesség javítása érdekében? Mi lehet az oka annak, hogy mások bőven 10% alatt tudják tartani a kérdéses értéket? Igen, a telefonos termékkörben is.


--------------------
Üdvözlettel:
a Vatera csapata
www.vatera.hu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bencebacsi
hozzászólás 2013-03-16 18:15
Létrehozva: #48


Újonc
*

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2007-04-23 20:54
Azonosító: 6 715



IDÉZET(VateraBenz @ 2013-03-16 09:25) *
A táblázatában látható számadatok jelentős része téves, így szükségszerűan a belőlük levont következtetések is azok.
Ugyanakkor a dolgozatában megadta az egyik lehetséges megoldást a magas sikertelenségi arányra. Ellenőrizhetetlen forrásból származó, gyenge minőségű noname vagy kétes eredetiségű (pl. "Porsche" ?!) termékek árusítása megfejelve a dropship szállítási mód bizonytalan ideig tartó (de nagyon hosszú) szállítási idejével és az ebből fakadó kockázatokkal nyilván nem garantálja a nyugodt, problémamentes üzletmenetet. Ha ehhez hozzászámítjuk azt a sajátos vevőkört, akik hajlandóak ilyen termékeket, ilyen feltételekkel megvásárolni, akkor talán meg is van a magyarázat.



A számadatok természetesen folyamatosan változnak, de alapvetően nem tévesek, mert számolni azért még tudok. Csupán néhány esetben fordulhatott elő, hogy egy-egy, vevőként adott értékelésről nem vettem észre, hogy az. A felsorolt eladóknál egyébként nagyjából 0-5% között van a vevőként leadott értékelések aránya. Persze, figyelembe kell venni, hogy (amint az a tanulmányban is szerepel) az ezernél több értékelést leadott felhasználóknál csak az utoljára adott ezer értékelést vizsgáltam. Ez okozhat néhány százalékos eltérést, ahogy esetemben is az összteljesítményemre vonatkozó 88% helyett 83,3% jött ki. Mindenesetre, konkrét, ellenőrizhető adatokat kéretik szintén konkrét adatokkal cáfolni és akkor majd elhiszem.
Ha már itt tartunk, kérdés, hogy mi a logika abban, hogy a kapott értékelések esetében csak az utolsó 90 nap átlagát figyeli a rendszer, az eladások sikeressége tekintetében viszont az összes korábbi eladást? A 90 napot én 1 évre módosítanám, de mindkét mutató esetében. A PEP-tagság megszerzésének lehetőségét legalább 1 évi eladói tevékenységhez kötném - néhány hónap alatt pusztán a véletlen műve is lehet, ha valakinél jó értékek jönnek ki, a pozitív értékelések arányát (amint arra a tanulmányban is utaltam) pedig 99%-on minimalizálnám. A "Profi" szó bárki számára egyet jelenthet a minőséggel, a tapasztalattal és a partnerek megelégedettségével. A jelenlegi PEP-rendszer az elsőt nem veszi figyelembe, a másodiknál irreálisan alacsonyan van a határ, a vásárlói visszajelzések tekintetében pedig túlzottan megengedő. Ugyanakkor, figyelembe vesz egy olyan paramétert, amit döntő többségben nem az eladó tevékenysége befolyásol.
A kétes eredetet és a dropshippinget én külön választanám. Az előbbinek akkor van jelentősége, ha elérhető helyette kétségtelen eredetű is. Egyébként az országos lefedettségű kiskereskedelmi hálózatok kínálatában is találhatók ilyenek, pl. MyPhone márkanévvel hirdetve. Azonban, velük szemben én akár évekkel a vásárlás után is el tudok végezni egy szoftverfrissítést, vagy bármilyen javítást az eladott készüléken. Az esetleges minőségi problémákkal egyébként, értelemszerűen csak az adásvétel lebonyolítása után szembesülhetnek a vevők, ezért ez éppen nem az eladások sikerességére van hatással, hanem a vásárlói értékelések minőségére, amit én jelenleg több, mint tízszeresen teljesítek túl a PEP elvárásaihoz képest.
A dropshippinget én magam is, számos szempontból rendkívül kockázatosnak tartom és mint ilyet, maximálisan elítélem ezt a fajta kereskedési módot. A listában egyébként összesen három eladó szerepel (a sárgával kiemeltek között), aki ilyen tevékenységet folytat, de a három legrosszabb eredményt produkáló közül csak az egyik ilyen. A dropshippingnek egyébként nem a kiszámíthatatlan szállítási idő a legfőbb tulajdonsága. Speciális termékeknél teljesen szokványos, hogy a kereskedő nem tartja készleten, hanem a rendelés leadása után szerzi be a gyártótól vagy a nagykereskedőtől. Vásároltam már így hangszerboltban, ahol csak előleget kellett fizetni, de például hipermarketben is faházat, aminek viszont a teljes vételárát ki kellett előre fizetni (egy naponta sok milliós forgalmat bonyolító áruházról beszélünk), majd másfél hónapot várni. A dropshipping legfőbb kockázata az, hogy a megrendelt termék közvetlenül a vevő címére érkezik, ami lehetetlenné teszi a hatékony problémakezelést.
A sajátos vevőkör egyébként leginkább kispénzű emberekből (erről is írtam már korábban), illetve olyan, speciális igényekkel rendelkező vásárlókból áll, akik a hazai kiskereskedelemben nem találják meg a számukra megfelelő eszközt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VateraBenz
hozzászólás 2013-03-16 09:25
Létrehozva: #49


Customer Service
*********

Csoport:
M O D E R Á T O R

Hozzászólások: 15 973
Regisztrált: 2009-09-04 14:11
Azonosító: 730 465



IDÉZET(bencebacsi @ 2013-03-16 07:07) *
Mivel ma kivételesen rengeteg szabadidőm volt, ezért a fenti állítások cáfolatául (talán az 'invalidálás' jobb szó, mert egyértelmű cáfolatról nem beszélhetünk) készítettem egy, a lehetőségeimhez képest átfogó statisztikát, melyet táblázatba foglaltam. E sorok alatt a táblázat (statisztika) magyarázata olvasható, a táblázat után pedig a statisztika elemzése.
...

A táblázatában látható számadatok jelentős része téves, így szükségszerűan a belőlük levont következtetések is azok.
Ugyanakkor a dolgozatában megadta az egyik lehetséges megoldást a magas sikertelenségi arányra. Ellenőrizhetetlen forrásból származó, gyenge minőségű noname vagy kétes eredetiségű (pl. "Porsche" ?!) termékek árusítása megfejelve a dropship szállítási mód bizonytalan ideig tartó (de nagyon hosszú) szállítási idejével és az ebből fakadó kockázatokkal nyilván nem garantálja a nyugodt, problémamentes üzletmenetet. Ha ehhez hozzászámítjuk azt a sajátos vevőkört, akik hajlandóak ilyen termékeket, ilyen feltételekkel megvásárolni, akkor talán meg is van a magyarázat.


--------------------
Üdvözlettel:
a Vatera csapata
www.vatera.hu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bencebacsi
hozzászólás 2013-03-16 07:07
Létrehozva: #50


Újonc
*

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2007-04-23 20:54
Azonosító: 6 715



IDÉZET(VateraBenz @ 2013-03-15 07:56) *
Tisztelt bencebacsi!

Alapvetően hibás a gondolatmenet. Nem a valós problémát próbálja feltárni és megoldani.
A 10% feletti sikertelenségi arány nagyon ritka, tehát nem a külső körülményekben, a vevőkben kell keresni a probléma okát.

Miért van az, hogy más eladóknál mindössze néhány százalék a problémás adásvételek aránya?
Én nem tudom a megoldást, - legfeljebb találgatni tudnék - ezt sajnos önnek kell átgondolnia.



Mivel ma kivételesen rengeteg szabadidőm volt, ezért a fenti állítások cáfolatául (talán az 'invalidálás' jobb szó, mert egyértelmű cáfolatról nem beszélhetünk) készítettem egy, a lehetőségeimhez képest átfogó statisztikát, melyet táblázatba foglaltam. E sorok alatt a táblázat (statisztika) magyarázata olvasható, a táblázat után pedig a statisztika elemzése.
A vizsgálat tárgyát a 'Mobiltelefon' kategóriában hirdető eladók tevékenysége képezte. Mivel ebben a kategóriában jelenleg több, mint 14.000 termék van meghirdetve, ezért objektív szempontok alapján, szűkítenem kellett a felhasznált minta méretét a következők szerint: Szűkítettem a listát csak az új állapotúként hirdetett termékek megjelenítésére. Az így kialakult (kb. 1.500 termék) és népszerűség alapján sorbarendezett (jelenleg alapértelmezett) lista első két oldalán található termékek (100 darab, mindegyik kiemelt hirdetés) eladóit, illetve külön listában megjelenítve a kategóriában jelenleg hirdető összes PEP-es eladó adatait vizsgáltam. Velem együtt összesen harminc eladó.


[img]https://dl.dropbox.com/u/40607441/docs/vatera_sellers_success.jpg[/img]

Szerk.: Úgy tűnik, hiába lehet itt képeket és linkeket beszúrni, bármit adok meg, minden tiltott linknek minősül. Egy új böngészőablak címsorába másolva a [img] kódok között található címet, megjeleníthető a táblázat.


Analízis

Elöljáróban leszögezném, hogy a jimmygsmszerviz nevű felhasználót kivettem a vizsgálatból, mivel még több száz (arányaiban is nagyon sok) értékelés leadásával adós. Ez azért lehetséges, mert alig három hónapja kezdte meg a tevékenységét, az értékelés leadására viszont a leütéstől számítva 40 nap áll rendelkezésre. Néhány, kisebb értékű termék esetében (legfeljebb 10-ezer Ft összérték) pedig bármeddig elhúzható. Az előbbiek okán a hozzá kapcsolódó adatok értékelhetetlenek. Az ő neve tehát szerepel a táblázatban, de nem képezi további elemzés tárgyát.
A vizsgálat során a felhasználó összes, de legfeljebb az utoljára adott ezer értékelését tekintettem át. A fejléc leírja az oszlopok tartalmának adatait, így ezt nem fejtem ki bővebben. A felhasználónevek a sikeresség aránya szerint vannak sorba rendezve, növekvő sorrendben. A zöld vonal azt a határt jelöli, ami alatt (a táblázatban, fizikailag) a felhasználók elérik a PEP-tagságoz szükséges 90%-os sikerességi arányt. A piros vonal alatt sorakoznak a mindössze 1-2%-os sikertelenséggel rendelkező eladók, akikből állítólag a legtöbb van.
Sárgával vannak kiemelve azok a felhasználók, akik jelenleg legalább egy terméket hirdetnek a 'Dual-SIM (2 kártyás) mobiltelefon' kategóriában. Mint látható, kivétel nélkül mindannyian 90%-os sikeresség alatt vannak, még az e csoportban egyetlen, jelenleg még PEP-státusszal rendelkező eladó is. "Nem tudom" helyett én inkább leírok egy lehetséges magyarázatot. Ebben a kategóriában főként márkátlan termékek szerepelnek, ezért a vevők csak az eladó által közölt leírás alapján tudják eldönteni, hogy megfelel-e nekik az adott készülék, vagy sem. Nincs lehetőség gyári specifikációk, független tesztek, típusspecifikus reklámok, vagy legalább ismerősök tapasztalatai alapján tájékozódni. Ezek a tényezők jelentősen növelik a vásárlási szándék bizonytalansági faktorát. A vevő nem tudja egyértelműen megítélni, hogy a választott eszköz reálisan milyen értéket képvisel, hogy valóban azokat a funkciókat és abban a minőségben tudja-e, amire ő vágyik. Ez esetben a vevőtől elvárható, hogy 1Ft-os (kikiáltási ár nélküli) aukció esetén a fenti kockázatokat egyedül ő viseli. Fix áras termék esetén, de véleményem szerint meghatározott kikiáltási ár, vagy minimálár esetén is, az eladó által így meghatározott összeg erejéig viszont az eladónak kell vállalnia a vevő bizonytalansága miatti kockázatot. Érthetőbben: Ha fix áron vásárol tőlem a vevő, de mégsem felel meg neki a termék, annak ellenére, hogy mindenben megfelel a leírásban közölteknek, akkor azt nekem vissza kell vásárolnom. Ez esetben a vevő törvényes jogával él, az eladó pedig semmiképp nem okolható a tranzakció sikertelensége miatt. A lényeg, hogy ez, az eladótól független kockázati tényező az átlagosnál sokkal jelentősebb ebben a kategóriában. 1Ft-os aikciók esetében pedig a gyors döntés meggondolatlansága okozza a vásárlói bizonytalanság (értsd: megbízhatatlanság) kockázati szintjét.
A táblázatból látható, hogy a vizsgált eladók közel fele nem éri el a 90%-os sikerességi arányt, amit nem neveznék nagyon ritkának. Nem cáfolom, hogy az összes eladó tekintetében nagyon ritka a 90% alatti teljesítmény, csakhogy így mindent egyben vizsgálni tökéletesen értelmetlen a következők miatt: Az eladók valószínűleg döntő többsége csak 1-10 darab terméket ad el összesen. Saját, megunt dolgaikon próbálnak meg itt túladni és semmi több. Nagy átlagban pusztán kis szerencse kérdése, hogy ezek sikeresek lesznek-e, amennyiben az eladó jó szándékú, ezért itt lehet egy közel 100%-os átlagarány. Itt megemlíthetem a saját példámat is. Az első negyven, általam értékelt tranzakcióból csak egy volt sikertelen (97,5% sikeres), az első száz után viszont már nyolc sikertelen adásvétel volt (92% sikeres), ami viszont még mindig belül van a 90%-on. Csekély méretű minták tehát nem alkalmasak statisztikai elemzésre, egymástól független (külön eladók) folyamatok pedig nem vizsgálhatók közös egységként. Éppen ezért hivatkozni sem kellene ilyen adatokra.
Még egy, speciális eleme maradt a táblázatnak, amire nem hivatkoztam, a piros színű kiemelés. A listában ez az egy felhasználó van, aki nem teljesíti a PEP-tagsághoz szükséges 97,5%-os arányt a kapott pozitív értékelések tekintetében. Nekem például jelenleg összesen 8 darab negatív értékelésem van, de ebből a szempontból 87-tel is alkalmas lennék a PEP-tagságra. Ez és a többiek adatai alapján nyilvánvaló, hogy ez a feltétel túlzottan megengedő, a fentiek alapján megállapítható, hogy a sikeres adásvételek aránya általánosságban viszont a legcsekélyebb mértékben sem fejezi ki az eladó munkájának minőségét. Rengeteg negatív értékeléssel, tehát a vevők által az eladóval szemben kinyilvánított rossz véleménnyel lehet valaki "Profi Eladó", de a vevők, az eladótól független, saját bizonytalansága, megbízhatatlansága miatt nem? Normális ez?


Konklúzió

A PEP valójában azon eladók számára hasznos, akik rengeteg, esetleg több száz vagy ezer terméket hirdetnek meg fix áron. Számukra ez a státusz jelentős költségmegtakarítást eredményezhet. A vásárlói bizalomra gyakorolt hatása viszont nem kimutatható. Itt azért ki vannak emelve egyes felhasználók, akik úgymond példaképül kellene, hogy szolgáljanak mások számára. Jelenleg azonban a rengeteg negatív értékelés nem akadály, a minőségi szolgáltatás, a hozzáadott érték, a hosszú távú tapasztalat pedig nem szempont. Ez természetesen nem minősítés, hiszen pár nappal ezelőttig én is PEP-tag voltam. Mások felelőtlensége viszont fontos szempont az eladó megítélésének tekintetében. Rengeteg aukció átnézése után én legalábbis erre a következtetésre jutottam.


U.i.: Nem tudom, mióta érvényes ez a változás, de a 'Segítség' menü bogarászása közben örömmel láttam, hogy egy korábbi javaslatomnak megfelelően, a vevőknek már csak az aukció zárásától számított legfeljebb 60 napig van lehetőségük értékelni. Persze, nyilván nem az én javaslatomnak köszönhető (az eBayen is így van), de örülök, hogy végre már nem értékelhetnek az esetleg évek után, bal lábbal felkelő vevők olyan adásvételeket, amikre valójában már nem is emlékeznek.


A hozzászólást -bencebacsi- szerkesztette a következő időpontban: 2013-03-16 07:09
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VateraBenz
hozzászólás 2013-03-15 07:56
Létrehozva: #51


Customer Service
*********

Csoport:
M O D E R Á T O R

Hozzászólások: 15 973
Regisztrált: 2009-09-04 14:11
Azonosító: 730 465



IDÉZET(bencebacsi @ 2013-03-14 22:54) *
... Tényleg, ez kell a profizmushoz? Megcsinálhatom...

Tisztelt bencebacsi!

Alapvetően hibás a gondolatmenet. Nem a valós problémát próbálja feltárni és megoldani.
A 10% feletti sikertelenségi arány nagyon ritka, tehát nem a külső körülményekben, a vevőkben kell keresni a probléma okát.

Miért van az, hogy más eladóknál mindössze néhány százalék a problémás adásvételek aránya?
Én nem tudom a megoldást, - legfeljebb találgatni tudnék - ezt sajnos önnek kell átgondolnia.


--------------------
Üdvözlettel:
a Vatera csapata
www.vatera.hu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bencebacsi
hozzászólás 2013-03-14 22:54
Létrehozva: #52


Újonc
*

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2007-04-23 20:54
Azonosító: 6 715



IDÉZET(VateraBenz @ 2013-03-14 07:28) *
Tisztelt bencebacsi!

A 10% sikertelen adásvétel nagyon sok és szerencsére igen kevés felhasználót érint a probléma.
Érdemes lenne átgondolnia, hogy az alkalmazott üzleti modell így fenntartható-e. Mit kellene változtatnia a kínálatán és eladási módszerein ahhoz, hogy ez az arány elfogadható szintre (1-2%) csökkenjen. Ez a PEP-től függetlenül is érdeke lenne.


Kedves VateraBenz!

10% sikertelen adásvétel szerintem is nagyon sok. Azonban, ennek az állapotnak én nem előidézője, hanem elszenvedője vagyok. A helyzetet korrekten megítélni rajtam kívül csak az tudja, aki megismeri az összes eset hátterét. Nekem nem jutna eszembe pusztán egyetlen számadat alapján feltételezésekbe bocsátkozni sőt, konkrét ítéletet alkotni. Például, volt egy vevő, aki egy állítólagos rendszerhiba miatt (ő állította ezt) négyszer ütött le egy fix áras terméket, holott csak egyet akart megvenni. Ez a 1709220011, 1709225819, 1709225825 és 1709225834 számú aukció. Nem tudom, milyen üzleti tervet lehetne készíteni az ilyenek kiküszöbölésére. Hogy még csak a közeli múltba visszatekintsek, a bobek963, badboy888, heerbreki12, nagyarnold90, nettike31 és joszdonci nevű felhasználók másoknak sem fizettek és legtöbbjük már inaktív is. Ezek ellen milyen módszerrel lehet védekezni? Csak a most említett néhány eset mellé 83 sikeres értékelést kellene leadnom, hogy meglegyen a 90%.
Néhány adat, amit most összeszedtem: E pillanatban a teljes Mobiltelefon kategóriában összesen 14.209 aukció/fix áras termék fut. Ebből 516 darab az 1 Ft-os aukció, melyből 16 darab a PEP-es felhasználó által hirdetett termék. Azon belül viszont összesen két darab az új termék. Tehát, tizennégyezerből kettő darab a profi eladó által 1 Ft-os aukción indított új termék... most már. De, például a Laptop, notebook kategóriában a 29.000 darab között egy ilyen termék sincsen. Még használt termékből is csak hat darab 1Ft-os aukció van PEP-es eladó által hirdetve. A fentiek alapján egyértelműen látható, hogy ha egy profi eladó új termékeket 1Ft-os aukción hirdet, az kifejezetten speciális esetnek számít. Éppen ezért teljesen ésszerűtlen a kockázati tényezőket ceteris paribus alapon vizsgálni, mintha ugyanazok és csak azok a hatások dominálnának, mint bármely más aukciónál, kivéve, hogy én ügyetlen vagyok, vagy csaló. Ha én csinálok marhaságot, akkor miért indít a Vatera külön 1Ft-os kampányokat? Lehet, hogy azért, mert ezek jelentősen növelik az oldal látogatottságát?
Természetesen, tudom milyen módszerrel lehet zöldebbre higítani az eladások sikerességi arányát. Például felteszek egy halom, filléres micro SD kártyaolvasót 1Ft-ra, ingyen postával, aztán aki kifizeti, az kifizeti, aki meg nem, az is le van tojva, sikeresre értékelem. Még mindig kisebb veszteség, mint minden rendes, de a nyertes vevő által ki nem fizetett aukció után csengetni az 500 Ft-os kiemelési díjakat. Egy reális, darabonként 200 Ft-os leütési ár esetén 41 sikeresként értékelt tranzakció után kell 500 Ft jutalékot fizetni. Tényleg, ez kell a profizmushoz? Megcsinálhatom...

A hozzászólást -bencebacsi- szerkesztette a következő időpontban: 2013-03-14 22:59
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bencebacsi
hozzászólás 2013-03-14 16:08
Létrehozva: #53


Újonc
*

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2007-04-23 20:54
Azonosító: 6 715



IDÉZET(vidaeff @ 2013-03-14 08:34) *
Még egyszer elrágódtam ezen. Igazad van. Már ami a licites módot illeti. Szerintem ehhez még ha használná a zárt aukció intézményét - ilyen csekély számú aukciónál nem lehet ez gond - akkor biztos tíz alá menne. Gondolom én. Szép napot. smile.gif
Köszönöm. thank_you.gif


Licitálós aukciókat akkor szoktak zárttá tenni, ha az eladó nem akarja, hogy több licit érkezzen. Egyébként csak megakadályozná, hogy az aukció végén feltornásszák az árakat. A zárt aukció tipikusan az az eszköz, ami elősegíti a (teljes) jutalékfizetés elkerülését. Bár sokan alkalmazzák ezeket a módszereket, én soha nem szoktam licitálós aukciókat sem lezárni, sem zárttá tenni. Mindkettő éppen a jutalékelkerülés céljait szolgálja. Én éppen arra szoktam biztatni a konkrét ajánlattal érkező érdeklődőket, hogy licitáljanak, és ha nyernek, vihetik a kialakult áron. Így éppen a Vaterának fizetendő jutalékot is maximálom a lehetőségekhez képest. Úgy általában az árverések úgy működnek, hogy mindenki licitálhat, egyenlő esélyekkel, nem egymás közötti mutyizás, egyezkedés folyik.

IDÉZET(vidaeff @ 2013-03-14 14:59) *
Ez tényleg így lenne? unsure.gif



Igen, tényleg. A második lehetőség arra való, hogy ha több darabbal is rendelkezünk a meghirdetett termékből, akkor azt felajánlhatjuk az alacsonyabb összeggel licitáló felhasználóknak. Nem a nyertes vevő lecserélésére szolgál.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vidaeff
hozzászólás 2013-03-14 14:59
Létrehozva: #54


Öreg róka:)
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 4 568
Regisztrált: 2008-12-09 14:58
Azonosító: 343 894



IDÉZET(bencebacsi @ 2013-03-14 14:29) *
.. Mindemellett a második lehetőség sikeres kihasználása esetén is megmarad a sikertelen tranzakció.
..

Ez tényleg így lenne? unsure.gif


--------------------
Ha az ész csődöt mond, a jó ízlés még segíthet.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zejopy
hozzászólás 2013-03-14 14:55
Létrehozva: #55


Vigyázz! Veszélyes Vitrioltulajdonos!
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 30 335
Regisztrált: 2008-03-25 15:08
Innen: Szüfrazsettkiképző Főállomás :)
Azonosító: 128 349



IDÉZET(bencebacsi @ 2013-03-14 14:29) *
1. Az ügyfélszolgálat közölte velem ezt az információt, nem én gondoltam ki.
2. Ezzel kapcsolatban csak saját tapasztalataim vannak, de azok hosszú távon. Magyarázatom csak elméleti van. A fix áras vásárlás a legtöbbször megfontolt döntés eredménye, a licitálásnál viszont szorít az idő, gyorsan kell dönteni. Nagyon kevés ember van, aki gyorsan is megfontoltan tud dönteni és sajnos olyan is, aki tisztában van vele, hogy amint az eladó köteles eladni az árverésen elkelt tárgyat a kialakult összegért, függetlenül attól, hogy az neki megfelel-e vagy sem, úgy a vevő is köteles azt kifizetni.
Egy hétig illik várni, hogy a vevő rendezze a tartozását. Ennyi idő után viszont már semmit sem ér a második lehetőség. Mindemellett a második lehetőség sikeres kihasználása esetén is megmarad a sikertelen tranzakció.
Licitálós aukciók esetén a "tartalék játékosok" meghatározás szerintem helytelen, mivel csak eggyel, a nyertessel vehetem fel a kapcsolatot. Nincs lehetőség arra, hogy konferenciabeszélgetést folytassak minden licitálóval, hogy "Na gyerekek, akkor ki is az, aki tényleg meg akarja venni?".

A számadatokra egy másik hozzászólásra adott válaszban még visszatérek.
Az általánosítás idegen szóval sztereotípia. Ez önmagában is egy pejoratív fogalom (tehát nem megfelelő hozzáállás), de később azt is kifejtem, hogy ez esetben miért nem indokolt.

Amúgy egész jól beszélek magyarul, de köszönöm, hogy segítesz értelmezni, kicsit furcsállom, de ez nem baj.
A pontosításokra kíváncsi vagyok.
Benz válaszát is olvastad? Általában jó megfogadni, még akkor is ha kényelmetlen.

A hozzászólást -zejopy- szerkesztette a következő időpontban: 2013-03-14 14:56


--------------------
"Merj nyúlni olyan dolgokért, amit senki más nem lát."
(Ron Cristian)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bencebacsi
hozzászólás 2013-03-14 14:29
Létrehozva: #56


Újonc
*

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 10
Regisztrált: 2007-04-23 20:54
Azonosító: 6 715



IDÉZET(zejopy @ 2013-03-14 07:26) *
A PEP státusz elvesztése nagy érvágás. Most hajnalban két kérdésem lenne, ha erre jársz, kérlek válaszolj. Aztán délelőtt alaposan elolvasom, és ha van még valami, hozzáírom.
1. Miből gondolod, hogy a sikerességi ráta 1 hónapja lett élesítve?
2. Ha jól értettem, a sikertelen adásvételek oka az 1 Ft-os aukciók indítása. Miért kisebb a sikeres adásvételek aránya, ezeknél? Az az ember, aki nem 1 Ft-ozik, azt hinné, hogy itt több az esély, mert ott a második lehetőség.
Köszönöm.

*******************
Közben elolvastam még egyszer. Több kérdés nem fogalmazódott meg bennem.
Pontosítom viszont a másodikat, illetve kibővítem. Szerintem, a licites aukcióknál sokkal nagyobb az esély, az eladásra, mint a fix árasnál, mert az utóbbinál egy ember van, aki vásárolni szeretne, míg az előzőnél több is, tehát vannak tartalék játékosok. Az ilyen típusú aukciónál említett felelőtlen gondolkodásmód szerintem előfordulhat fix áras vásárlásnál is, bár kétségtelen, hogy van egy versenyeztetési jellege a licitálásnak, de talán százalékban annyival nem nagyobb, hogy ez jelentősen befolyásolná az elvárt számadatokat.

Nem diszkriminál a rendszer amúgy, sajnos a jutalék ilyen módon való kikerülése általános gyakorlat.


1. Az ügyfélszolgálat közölte velem ezt az információt, nem én gondoltam ki.
2. Ezzel kapcsolatban csak saját tapasztalataim vannak, de azok hosszú távon. Magyarázatom csak elméleti van. A fix áras vásárlás a legtöbbször megfontolt döntés eredménye, a licitálásnál viszont szorít az idő, gyorsan kell dönteni. Nagyon kevés ember van, aki gyorsan is megfontoltan tud dönteni és sajnos olyan is, aki tisztában van vele, hogy amint az eladó köteles eladni az árverésen elkelt tárgyat a kialakult összegért, függetlenül attól, hogy az neki megfelel-e vagy sem, úgy a vevő is köteles azt kifizetni.
Egy hétig illik várni, hogy a vevő rendezze a tartozását. Ennyi idő után viszont már semmit sem ér a második lehetőség. Mindemellett a második lehetőség sikeres kihasználása esetén is megmarad a sikertelen tranzakció.
Licitálós aukciók esetén a "tartalék játékosok" meghatározás szerintem helytelen, mivel csak eggyel, a nyertessel vehetem fel a kapcsolatot. Nincs lehetőség arra, hogy konferenciabeszélgetést folytassak minden licitálóval, hogy "Na gyerekek, akkor ki is az, aki tényleg meg akarja venni?".

A számadatokra egy másik hozzászólásra adott válaszban még visszatérek.
Az általánosítás idegen szóval sztereotípia. Ez önmagában is egy pejoratív fogalom (tehát nem megfelelő hozzáállás), de később azt is kifejtem, hogy ez esetben miért nem indokolt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zejopy
hozzászólás 2013-03-14 08:41
Létrehozva: #57


Vigyázz! Veszélyes Vitrioltulajdonos!
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 30 335
Regisztrált: 2008-03-25 15:08
Innen: Szüfrazsettkiképző Főállomás :)
Azonosító: 128 349



IDÉZET(vidaeff @ 2013-03-14 08:34) *
Még egyszer elrágódtam ezen. Igazad van. Már ami a licites módot illeti. Szerintem ehhez még ha használná a zárt aukció intézményét - ilyen csekély számú aukciónál nem lehet ez gond - akkor biztos tíz alá menne. Gondolom én. Szép napot. smile.gif

Neked is szép napot.smile.gif Bennem ötkor mindjárt felütötte a fejét a kétely, de először megkávéztam, nem akartam meggondolatlan postot írni, mert valóban nagy gáz, amikor az ember elveszíti a PEP státuszt. De akárhogy is tekergettem a fejemben, mindenképpen ott maradt a logikai buktató. Nem baj, talán visszajön, és pontosítja, hogy mire gondol, na és én pl. azt sem tudtam, hogy ez egy hónapja számít csak. Emellett is szól érv, de ellenérv is, nem tudom, mennyire valóságos az adat.

A hozzászólást -zejopy- szerkesztette a következő időpontban: 2013-03-14 08:41


--------------------
"Merj nyúlni olyan dolgokért, amit senki más nem lát."
(Ron Cristian)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vidaeff
hozzászólás 2013-03-14 08:34
Létrehozva: #58


Öreg róka:)
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 4 568
Regisztrált: 2008-12-09 14:58
Azonosító: 343 894



IDÉZET(zejopy @ 2013-03-14 07:26) *
Szerintem, a licites aukcióknál sokkal nagyobb az esély, az eladásra, mint a fix árasnál, mert az utóbbinál egy ember van, aki vásárolni szeretne, ..

Még egyszer elrágódtam ezen. Igazad van. Már ami a licites módot illeti. Szerintem ehhez még ha használná a zárt aukció intézményét - ilyen csekély számú aukciónál nem lehet ez gond - akkor biztos tíz alá menne. Gondolom én. Szép napot. smile.gif

IDÉZET(VateraBenz @ 2013-03-14 07:47) *
A rendszer folyamatosan vizsgálja a feltételek teljesítését. Ha valaki megfelel a kritériumoknak, akkor küldjük a meghívót.

Köszönöm. thank_you.gif


--------------------
Ha az ész csődöt mond, a jó ízlés még segíthet.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VateraBenz
hozzászólás 2013-03-14 07:47
Létrehozva: #59


Customer Service
*********

Csoport:
M O D E R Á T O R

Hozzászólások: 15 973
Regisztrált: 2009-09-04 14:11
Azonosító: 730 465



IDÉZET(vidaeff @ 2013-03-14 07:43) *
... ha mondjuk egy időszakon keresztül - nem tudom mennyi az - az érintett megfelel az elvárásoknak, automatikusan visszakapja a kedvezőbb státuszt?

A rendszer folyamatosan vizsgálja a feltételek teljesítését. Ha valaki megfelel a kritériumoknak, akkor küldjük a meghívót.


--------------------
Üdvözlettel:
a Vatera csapata
www.vatera.hu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vidaeff
hozzászólás 2013-03-14 07:43
Létrehozva: #60


Öreg róka:)
*********

Csoport:
Teljes jogú felhasználó

Hozzászólások: 4 568
Regisztrált: 2008-12-09 14:58
Azonosító: 343 894



IDÉZET(VateraBenz @ 2013-03-14 07:28) *
Tisztelt bencebacsi!

A 10% sikertelen adásvétel nagyon sok és szerencsére igen kevés felhasználót érint a probléma.
Érdemes lenne átgondolnia, hogy az alkalmazott üzleti modell így fenntartható-e. Mit kellene változtatnia a kínálatán és eladási módszerein ahhoz, hogy ez az arány elfogadható szintre (1-2%) csökkenjen. Ez a PEP-től függetlenül is érdeke lenne.

Harmadjára is elolvastam és most tudatosult bennem, akkor nála száz üzletből cca. 12 sikertelen? Az tényleg soknak tűnik. Én csak egy mezei kisegér (de csak itt biggrin.gif ) vagyok, mégis a kilencszáz valahány sajátból nagyjából tíz körül van ez a szám. Ebből is legalább kettő vevőként. Tényleg, ha mondjuk egy időszakon keresztül - nem tudom mennyi az - az érintett megfelel az elvárásoknak, automatikusan visszakapja a kedvezőbb státuszt?
Szép napot mindenkinek. smile.gif


--------------------
Ha az ész csődöt mond, a jó ízlés még segíthet.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

34 Oldal V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 felhasználó olvassa jelenleg ezt a témát (1 vendég és 0 anonim felhasználó)
0 felhasználó:

 



Szöveges verzió A pontos idő: 2016-12-03 10:40