Súgó - Keresés - Felhasználók - Naptár
Teljes verzió: Autódiagnosztika Kérdések Ide!
Vatera.hu Fórum > Kategória témák > Autók, motorok
skyartsgroup
Sziasztok!

Akinek autódiagnosztikával kapcsolatos kérdése van, bátran tegye fel itt!

skyartsgroup
1. A VAG-COM, OP-COM mizéria
Avagy mit szabad, és mit nem?


Sokan vannak, akik külföldről rendelik a VW csoporthoz való interfészeket, melyek gyártója erősen hirdeti, hogy ez már megy a VAG-COM újabb kiadásaival is. Amíg EU-n belülről jön a csomag, addig nincs probléma, amíg le nem vadásszák az eladót és az ügyfeleit, ám ahogy egy EU-n kívülről érkező csomagot kibont egy vámos, interfész helyett egy helyes rendőrségi levelet fog kapni a delikvens, mely szerint megsértette a BTK 329/A paragrafusát, és várják egy elbeszélgetésre ezen ügyből kifolyólag. Higyjétek el, nem jó dolog.

Először nézzük meg, mi is a BTK 329/A, aztán pedig azt, hogyan lehet elkerülni ezt!

Btk.329/A. § (1) Aki az irodalmi, tudományos vagy művészeti alkotás szerzőjének a művén, előadóművésznek az előadóművészi teljesítményén, hangfelvétel előállítójának a hangfelvételén, rádió- vagy televízió-szervezetnek a műsorán, illetőleg film vagy adatbázis előállítójának a teljesítményén fennálló jogát haszonszerzés végett, vagy vagyoni hátrányt okozva megsérti, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.


Nem piskóta, ugye? Akkor lássuk, hogy miért is történik mindez!

Kétféle, a VAG-COM programmal üzemképes interfészt lehet kapni a kereskedelemben: az egyik csak a VAG-COM régebbi kiadásával (311.2 vagy 409.1) működik, egy másik pedig mindegyikkel, ideértve a legújabbakat is.
A VAG-COM programozója a 409.1-es kiadás után bevezette, hogy csak és kizárólag a program mellé megvásárolt saját interfésszel legyen használható a program (csúnya szóismétlés, sic!). Ezt úgy érte el, hogy egy IC-t épített a termékbe, amely kapcsolatot tart az autó vezérlőegysége, és a számítógép között. Az IC-ben egy beégetett program található. Amennyiben egy ilyen interfészt szeretnénk utánépíteni, valahogy ki kell nyerni belőle a programot, hogy a sajátunkba égessük. Itt a probléma. Ha valaki ezt megteszi, máris kimerítette a fent idézett paragrafust, vagyis haszonszerzés végett megsértettük az eredeti gyártó jogait. Mondhatjuk tehát, hogy mindegyik ilyen csatoló illegális, és hamisítvány. Ilyenek például a HEX-USB-CAN 805.1 és hasonló nevű cuccosok.
Ez volt eddig a gyártói oldal, de mi van a vevőkkel, hogy jönnek ők képbe?
Ezen interfészek eredetijének egy kizárólagos magyar forgalmazója van. Ha külföldről, vagy akár innen, a Vateráról egy hamisítványt veszünk, neki tisztességes vagyoni hátrányt okozunk. Sajnos a hamisítványok forgalmazói elfelejtik általában közzétenni (hmm, micsoda véletlen!), hogy mit árulnak, illetőleg nincsenek is tudatában ennek. Ha megtörtént a baj, és benn ülünk egy nem túl kedves rendőrnéni/rendőrbácsi előtt mentve a menthetőt, akkor jön csak a neheze: sajnos a jóhiszeműség itt nem játszik. Hiszen az eredeti csatoló árának tizedéért lehet kapni hamisítványt, és sejteni kell, hogy itt valami nem stimmel. Mintha egy vadiúj Audi A8-ast vennénk egymillióért, aztán meglepetésként érne, hogy lopott.
Akkor miért szabad a régi interfészeket adni-venni? Azért, mert Uwe Ross, a VAG-COM programozója megengedte, hogy a régi, csak passzív alkatrészeket tartalmazó csatolókat bárki építhessen, és használja a VAG-COM-mal. A kapcsolási rajz fenn van a honlapján, meg még ezermillió helyen az interneten.
Ha valaki ilyet vesz, akkor semmi vétséget nem követ el, vagyoni hátrányt a disztributornak nem okoz, hiszen Ő nem is ezt a tipust forgalmazza.
Ugyanez vonatkozik az OP-COM interfészre is, melyek Opelhez lettek kitalálva. Az aktív, tehát IC-t és beleégetett programot tartalmazó csatolók vásárlása, illetve eladása törvénybe ütköző cselekedet.

Összesítve, olyan VW interfész, ami tudja a CAN-buszt kezelni, illetve nem VAG-COM 409.1 vagy 311.2 verzióval működik = hamisítvány. Minden OP-COM interfész kivétel nélkül hamisítvány.

Sokan kérdezik tőlünk is, hogy be tudunk-e szerezni ilyen cuccokat: igen, be tudnánk, de NEM fogunk. Nem csak magunk miatt, gondolom az ügyfélnek sem hiányzik egy rendőrségi eljárás.

Mindenre van viszont legális alternatíva: de ezt majd holnap!
Vulfgar
IDÉZET(skyartsgroup @ 2010-01-04 18:08) *
Sziasztok!

Akinek autódiagnosztikával kapcsolatos kérdése van, bátran tegye fel itt!


Szia én kint németbe ***-en vettem az csatlakozót és vag-com 409.1 angol verziós szoftvert kaptam hozzá a kérdés következő létezik 409.1 magyar nyelvű program ha igen hol tudom le tölteni? Válaszodat előre is köszönöm Üdv Vulfgar
csantipoki_v
Tudna nekem valaki segíteni, hogy 4 éves OPEL COMBO TOUR 1,3 CDTI mitől merül le az akkumulátorom.
Töltés jó néztem, 1 éves akku és kb. 1 hét alatt teljesen lemeríti.
Válaszokat előre is köszönöm!
edwer6
IDÉZET(csantipoki_v @ 2011-05-07 16:32) *
Tudna nekem valaki segíteni, hogy 4 éves OPEL COMBO TOUR 1,3 CDTI mitől merül le az akkumulátorom.
Töltés jó néztem, 1 éves akku és kb. 1 hét alatt teljesen lemeríti.
Válaszokat előre is köszönöm!



talán rossz a Generátorod, nézesd meg valakivel
Hirtemberg
Lehet hogy valami zárlatos ami elég veszélyes is lehet mert akár tüzet is okozhat
VateraBenz
IDÉZET(csantipoki_v @ 2011-05-07 16:32) *
Tudna nekem valaki segíteni, hogy 4 éves OPEL COMBO TOUR 1,3 CDTI mitől merül le az akkumulátorom.
Töltés jó néztem, 1 éves akku és kb. 1 hét alatt teljesen lemeríti.
Válaszokat előre is köszönöm!

Az is lehet, hogy álló helyzetben is van olyan fogyasztó, ami szívja az áramot. Ez kimérhető.
Lehet akár egy hibás riasztó is.
szelemer
Amikor beléptem, 11110 hozzászólás volt. Ezek szerint ez a 111111. smile.gif
A szöveges verzió nem adja vissza az eredeti lap tatalmát korrektül, nincsenek képek és formázott szövegek, az eredeti verzió megtekintéséhez: Kattints ide!.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.