Miben segíthetünk?

Hasznos információk a számlázásról

I. SZÁMLÁZÁS

- Az aukciók értékelése két lépcsőben zajlik. A Vatera felé a vevői minősítés megadása során tudod jelezni, hogy valamely tranzakció sikeresen zárult-e vagy sem (azaz hogy az átvétel és a fizetés megvalósult-e). A minősítés során két kérdésre kell választ adnod, az első az adásvétel sikerére, a második annak minősítésére vonatkozik, ezen válaszok tartalma egymástól teljesen független. A visszajelzés funkciót a Személyes menüben találod meg az Értékelések fülön.

- A Vatera kiszámlázza azoknak a (sikeresen véget ért) aukcióknak a  jutalékait, amelyekre az eladó sikeres visszajelzést adott. A jutalék alapja a leütési érték. A Vatera az eladó visszajelzése alapján a sikeres aukciók sikerdíjait a visszajelzést követő 24 órán belül számolja el, és terheli a Felhasználó egyenlegére. A sikeres visszajelzést követően az adott tranzakció sikerességét illetően a Vatera utólagos reklamációt nem fogad el!

- Nem kell megfizetni az eladó által sikertelenként visszajelzett és nem kifogásolt tranzakciók jutalékait.

- Ha az eladó 30 nappal a zárulást követően sem készített visszajelzést az adásvételről, úgy a Vatera jogosult a jutalék kiszámlázására, függetlenül a vásárló visszajelzésétől!
A tranzakciót és partnerét az eladó ezután később is minősítheti, akár sikertelenként is megjelölve az adásvételt, azonban ez a felszámított sikerdíjat nem befolyásolja.

- Ha egy felhasználóval szemben a Vatera kizárást alkalmaz, a sikerdíjak kiszámlázásának alapja a kizáráskor fennálló, vagy azt követően keletkező vevői értékelés, ilyen esetben a Vatera online aukciós piacterének egyedi szolgáltatása a vevő sikeres értékelést tartalmazó visszajelzésével teljesül.

- Amennyiben nem jött létre az adás-vétel és ez által anyagi kár érte az eladót (kiemelési díj, jutalék), lehetőség van segítséget kérni az ügyfélszolgálattól. Amennyiben jogosnak találjuk a kérelmet, visszatérítjük a díjat részben vagy teljes egészében.

II. BEFIZETÉS

Arról, hogy piacterünkön milyen módon egyenlítheted ki számláidat ide kattintva olvashatsz bővebben.

III. NEM FIZETÉS ESETÉN

Amennyiben a Vatera által kiküldött számla rendezése nem történik meg a számlán jelzett fizetési határidőn belül, a fizetési határidő lejártát követő 7. napon fizetési felszólítást küldünk email üzenet formájában a Felhasználónak.

A fizetési felszólításban megjelölt további 7 napos fizetési határidő teljesítésének hiányában a Vatera a felhasználó jogosultságait ideiglenes tiltás alá helyezi, amiről email üzenet formájában szintén tájékoztatást küldünk. A jogosultságok tiltásának feloldására - amennyiben más akadálya nincs - kizárólag a kötelezettségek rendezését követően kerülhet sor.

A második fizetési felszólításon szereplő fizetési határidő túllépésének 7. napján a fennálló kötelezettségeket a Vatera behajtásra adja át a Általános Felhasználási Feltételekben foglaltak alapján. A behajtás költségei (késedelmi kamat, követeléskezelési díj) a nem fizető ügyfelet terhelik. A tartozást és a behajtás költségeit ilyenkor már a követeléskezelő partnerünknek kell megfizetni! A követelésbehajtás eredménytelensége esetén a Vatera peres úton érvényesítheti követelését.

A követeléskezelő a követeléskezelési díjat, a Vatera (Extreme Digital-eMAG Kft.) javára érvényesíti és szedi be az ügyfelektől. A befizetett követeléskezelési díjról kiállított számlát a Vatera Személyes menüben, a Számlázott tételek oldalon találhatod meg. A behajtási eljárással kapcsolatos kérdéseiddel követeléskezelő partnerünkhöz fordulhatsz.

További segítségre van szükséged?